torstai 24. huhtikuuta 2014

Ruokakuvia...


Olemme asuneet tässä talossa nyt 10 vuotta ja lähes koko sen ajan olen käyttänyt jonkinverran luonnonkasveja ruuanlaitossa.
Nyt tilasin itselleni tuon Hulluna Hortaan kirjan. Minä tosin tykkään kokata ihan omasta päästäni, mutta siinä on paljon tietoa eikä pelkkiä reseptejä.

Tuossa eräänä päivänä päätin tehdä täytettyjä nokkoslettuja ja keräsin myös vuohenputkea.
Mietin että on tuo mieheni vain uskomaton kun aina syö kaikkea mitä kokkaan, -harva mies söisi tofut, soijarouheet yms. Nyt hän maistoi ihan tuoreena vuohenputkea.






Minun letuistani tuli kyllä sitten kuitenkin pannukakku!
Kuten yleensä aina lettuja paistaessa ensimmäinen ei onnistu... No minulla ei oikein onnistunut toinenkaan, ja koska olin nälkäinen ja väsynyt niin ajattelin etten kyllä jaksa seistä hellan ääressä paistamassa vaan laitoin lettutaikinan sekä tekemäni soijarouhe täytteen vuokaan ja vuuan uuniin.
Hyvää tuli -ja täyttävää- olin käyttänyt speltti- sekä ruisjauhoja.



Tänä aamuna heräsin kurkkukipuun... Koko päivän on olo ollut kurja, -pesin kyllä vähän pyykkiä ja tein ruuan, mutta myöhemmin iltapäivällä olevan ripsien ja kulmien värjäyksen peruin. Päätä ja jäseniä särkee ja paleltaakin. Loppu päivä siis lepoa. 

Tämän päivän keittoon löysin omasta maasta ihan vähän lipstikkaa, valko- ja ruohosipulia.
Muut aineet olivat: kiinankaali, parsakaali, suippopaprika, vihreä tankoparsa, varsiselleri, palsternakka, juuriselleri, fenkoli ja purjo. Lisäksi laitoin pääsiäisruohona ollutta ohraa sekä linssejä. 





 Nyt sohvalle viltin alle...

Vielä viikon verran on HUUTONET kohteeni avoinna. 




 

3 kommenttia:

  1. Pikaista paranemista Titti :) ja tiedoksi vaan, että mä en saa lettuja onnistumaan edes toisellakaan yrittämällä, lapset aina pienenä nauroivat mun tekeleille, mies teki sitten letut ja minä vohvelit.

    VastaaPoista
  2. Flunssako se on sinuun iskemässä. Ihanat salaatit.

    VastaaPoista
  3. KIITOS IHANAISET, KOVAA FLUNSSAA TÄÄLLÄ PODETTU JA SOHVAN POHJALLA VIETETTY USEAMPI PÄIVÄ... :(

    VastaaPoista

Iloitsen kommenteista!♥
Muistathan kuitenkin muotoilla sanasi niin ettet loukkaa ketään ja että olet valmis seisomaan sanojesi takana ihan omalla nimelläsikin.
Blogini on julkinen, mutta kirjoitan tänne OMIA näkemyksiäni ja ajatuksiani.
Jos tuntuu että haluat tuoda oman -eriävän- mielipiteesi julki, niin voit laittaa minulle sähköpostia. Näin vältymme turhilta reposteluilta kommentti boxissa!♥