sunnuntai 5. helmikuuta 2017

Ylipainoisen naisen pukeutuminen, -mallina minä itse...


Yhteistyössä Klingel.

Muutama vuosi sitten joku tuttavani kysyi minulta miksen koskaan tee vaate-/asupostausta.
En vastannut, nauroin vain.
Katsoin häntä ja totesin, että et kai tosissasi kysynyt...
Kyllä, hän kysyi ihan tosissaan.

Olen aina ollut kiinnostunut vaatteista ja muodista.
Aikoinaan normaalipainoisena (ja yli 10 vuotta nuorempana) sain kehuja pukeutumisestani, -minulla oli kuulemma silmää yhdistellä vaatteita ja värejä.
Esikois-poikani menehtymisen jälkeen olen näiden vuosien aikana lihonnut ja rupsahatanut, -tuntui että vanhenin hetkessä monta vuotta... Näytän väsähtäneeltä!
(olisinkohan hyvä kohde johonkin muuttumisleikkiin😉)
Ei jaksanut eikä kiinnostanut.

Jäin miettimään, -minä ja vaatteet/muoti...
Kuka haluaa katsoa yli viisikymppisen ylipainoisen naisen vaatekuvia...
Kuitenkin olen huomannut itse toisinaan etsiväni kuvia ylipainoisten pukeutumisesta, -ne vain lähes järjestäen ovat nuoria naisia jotka ylipainostaan huolimatta ovat kauniita ja freesin näköisiä.

Lihavan päällä vaatteet eivät näytä hyvältä, ja lihava ei näytä hyvältä missään vaatteissa, -ovat minun  mielipiteitäni! 
Merkkivaatteita ei tämän kokoiselle saa, mutta onneksi olen siinä iässä ettei se merkki ole enää niin tärkeä.😃

Nykyisin ylipainoisille naisille on hyvin tarjontaa.
Yksi niistä on Klingel, -kokoja löytyy koosta 34 kokoon 66!

Pukeudun väljiin vaatteisiin koska "peitän" niillä läskini.😉
Liivi on hyvä, -sen alta ei vatsa ja takamus ole heti näkyvillä.
Ei se tosin hoikenna yhtään, -lihava on lihava- mutta antaa itselle hiukan turvallisemman olon.

Tämä ihana musta liivi on pehmeää mokkajäljitelmää, -tykkään erityisesti noista hapsuista.
Liivi ja huivi Klingel.


Kävimme ajelulla -taas kerran- Kasvihuoneilmiössä.
Kuvat ovat siis sieltä ja mieheni ottamia.
Yllättävän hyvin onnistuivat, vaikka on varmaan yhden käden sormissa laskettavissa mitä hän on minun kameraani käyttänyt.

Ei, -en ole muuttamassa blogiani muoti-/vaate linjalle, mutta toivon että minulla olisi rohkeutta silloin tällöin tehdä postauksia ylipainoisen keski-ikäisen naisen pukeutumisesta!





Kumisaappaat on Michael Korsin, ja näillä jo ikää jokunen vuosi.
Tosi kivat suojakelillä.



 




Olen suunnitellut postausta tietokoneen käytöstä.
Olen siinä avuton tumpelo. Kuopus poikani opiskelee tietokonealaa ja mieheni kanssa usein pyydämme häneltä apua.
Minä vain en pysy mukana... Hän tekee ja näyttää minulle; "ensin tästä ja sitten tästä ja tästä."
Hän on tehnyt sen hetkessä ja minä olen siinä vieressä huuli pyöreänä että mitä...??😯

Latasin itselleni TÄÄLTÄ  E-kirjan Tietokoneen käytön alkeet.
Olen aloittanut siihen tutustumista.
Jonakin päivänä kerron enemmän tietokoneeni käytöstä.



Suloista sunnuntaita!
💓






26 kommenttia:

  1. Tuo liivi hapsuineen olisi kyllä ihan minunkin mieleeni. Se ei olisi liian kuuma, mutta peittäisi kuitenkin sopivasti minunkin kilojani. Huivisi sopii kauniisti liivin kanssa yhteen.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Kristiina!♡
      Liivi on tosiaan sellainen kevyt joka ei ole tukala eikä kuuma!

      Poista
  2. Oikein nätti asu ja hyvät kuvat! Asupostaukset on kivoja.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Satu!♡
      Kyllä, oli mukava tehdä asu-postaus, -ehkäpä joskus toistekkin teen.

      Poista
  3. Kaunis asu ja passaa sinulle oikein hyvin! Kaunis nainen ❤

    VastaaPoista
  4. Kivat vaatteet. Itse pidän kanssa "peittävimmistä" vaatteista kuten tunikat.
    Tuolla kasvihuoneilmiössä on kaikkea kivaa:)
    Viikonalkui Sinulle

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Tellupa!♡
      Tunikat ovat myös minun lemppareitani.
      Kasvihuoneilmiö on kyllä uskomaton aarreaitta...

      Poista
    2. Niin tyylikäs olet! ja kuvat todella ihanat. Mietin tässä, että voi kun joku aikakausilehti näkisi nämä kuvat. Niissä on niin hyvää tyyliä "meidän kokoisille naisille"! Ihanaa, että julkaisit nämä. Niin suuret Kiitokseni Sinulle ihanainen Titti!

      Poista
    3. Voi kiitos Leena ihanainen!♡
      Olihan siinä vähän kynnystä julkaista nämä kuvat, mutta koitin valita ne "edustavimmat"...😉

      Poista
  5. Ihanat sävyt ja tosi tyylikkäät saappaat. Ja nuo hiuksesi ovat niin upeat - ihan kuin koko nainenkin! Aurinkoista kevättä, Titti! Toivottelee Päivi Isolasta

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämmin kiitos Päivi!♡
      Hiukset minulla on aika helppohoitoiset kun ovat luonnonkiharat.
      Nyt oli harmaat juurikasvustakin piilossa kun vähän aikaa sitten kävin kampaajalla. Kiitos mieheni!😃

      Poista
  6. Et kyllä ole mikään valtavan lihava, vaan kaunis, sopusuhtainen nainen! Vaatteetkin on kivat.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Fru Bullerby!♡
      Kyllä minä oikeasti olen lihava, paino on kolminumeroinen luku...
      Yritin vain postaukseen valita mahdollisimman "edustavat" kuvat.😉

      Poista
  7. Kiitos mukavasta postauksesta! Minä myös katselen itseni kokoisia naisia ja ihmettelen mistä ihmeestä he hankkivat vaatteensa,ovat kauniita ja ihmisen näköisiä. Oma vaatekaappini on tällä hetkellä täynnä mustia myttyjä. Toivotonta ja huokaus. Sinun vaatepostaus oli ihana. Saisko lisää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Anne!♡
      Tiedätkös, minullakin tuntuu vaatehuoneessa olevan vain mustia myttyjä.
      Ymmärrän hyvin tunteesi.
      Ihana juttu kun tästä vaatepostauksesta on tykätty, -kyllä minä varmaan teen toistekkin.😃

      Poista
  8. Ja lisänä vielä kapealahkeiset pitkikset, jotka tekevät sinusta nuorekkaan. Kaunis kokonaisuus! Onko sinulla jotakin suosikki housumerkkiä/-mallia? Piri

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Piri!♡
      Mitään suosikki merkkiä minulla ei ole.
      Sitä kun on eläkkeellä ja kotona, niin legginsit/tunika/t-paita/liivimekko ovat suosikkejani. Farkutkin pitää olla stretchiä että joustavat eivätkä tunnu jäykiltä.
      Minulle mukavuus on tärkeintä, siksi en esim. koskaan ole oppinut käyttämään korkokenkiä.😉

      Poista
  9. Tosi kiva postaus! Tuolla Kasvihuoneilmiössä pitäisi kyllä käydä, mutta aina ajetaan vaan vauhdilla ohi. Liivi ja huivi ovat tosi kivat. Mä olen aivan onneton huivien käyttäjä. Mua ahdistaa kun on jotain kaulalla. Enkä osaa koskaan sitoa niitä mielestäni kauniisti. Ja mun vauhdissa ne eivät pysy avoimina mun olkapäillä. Kuvat sinusta ovat tosi hyviä. Olet ihanan pirteän ja iloisen näköinen! Ja Esa Saarisen sanoin, synnyttäneillä naisilla on kunnialäskiä ja sen kuuluukin roikkua! Tähän uskoen uuteen päivään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Sari ihanainen!♡
      Suosittelen piipahtamaan tuolla Kasvihuoneilmiössä. Mielestäni on aika kallis paikka (olen kuullut joidenkin muidenkin sanovan samaa) ja siellä on paljon ihan roinaa, mutta myös paljon kaikkea kivaa ja ihania vanhoja kaappeja yms.
      Arvaappas mitä, myös minä olen aina ollut huono käyttämään huiveja, -ihailen kyllä muilla. Vähän tuntuu häiritsevältä ja kuristavalta joskus, mutta olen kyllä vuosien saatossa yrittänyt opetella käyttämään.
      Ostan niitä, -ja helposti jäävät henkariin roikkumaan...
      Joku kivan värinen huvi voi kyllä antaa ihan uutta hehkua kasvoille.🌞

      Poista
  10. Ilo katsella kuviasi. Olet upea nainen. Sinulla on kauniit hiukset ja hymy pukee sinua.
    Aurinkoa viikonloppuusi, voi hyvin.

    Ritva

    VastaaPoista
  11. Aivan mahtavan erillainen postaus. Olet todella upea nainen ja kauniisti osaat itsesi pukea....
    Tuikku

    VastaaPoista

Iloitsen kommenteista!♥
Muistathan kuitenkin muotoilla sanasi niin ettet loukkaa ketään ja että olet valmis seisomaan sanojesi takana ihan omalla nimelläsikin.
Blogini on julkinen, mutta kirjoitan tänne OMIA näkemyksiäni ja ajatuksiani.
Jos tuntuu että haluat tuoda oman -eriävän- mielipiteesi julki, niin voit laittaa minulle sähköpostia. Näin vältymme turhilta reposteluilta kommentti boxissa!♥