keskiviikko 23. elokuuta 2017

Ruokaisa postaus...


Aika on taas vierähtänyt kuin huomaamatta.
Tuota edellistä postausta tehdessäni oli vielä ihan kesän tuntu, mutta nyt ei enää oikein ole...
On satanut aika paljon, tuuli tiputtelee keltaisia koivunlehtiä ja ilma tuntui tänä aamuna vähän viileämmältä. Syksy on tulossa.🍁🍂

Huomasin tuossa jokin aika sitten että minulla on aika paljon ruokakuvia koneella, mutten ole niitä tänne laittanut. Niinpä siis nyt sellaista, -reseptejä minulla ei ole antaa.
Silloin tällöin niitä minulta kysellään, mutta minä kun olen sellainen ruuanlaittaja joka kokkaa omasta päästä, siitä mitä kaapeista löytyy enkä mittaile vaan laitan mutu-tuntumalla, niin reseptien jakaminen on vähän vaikeaa.
Olen joskus kyllä luetellut aineksia joita olen käyttänyt, mutta nyt on osan kuvien otosta jo sen verran aikaa etten muista kaikkea mitä olen laittanut.

Me mieheni kanssa pidämme ruuanlaitosta -ja ruuasta  (jonka kyllä huomaa...😉)
Minä kokkaan kasvisruokaa ja mieheni ihan perinteisiä kotiruokia.





Aamut aloitan yleensä joko smoothiella tai jogurtilla (soija-,kreikkalainen-,turkkilainen) jossa marjoja tai hedelmiä, siemensekoituksia yms. Chiasiemeniä minulla on jääkaapissa lähes aina (vedessä turpoamassa) ja niitä laitan sekä smoothien että jogurtin sekaan.
Nyt on ollut ihanaa kun on saanut marjoja omasta puutarhasta.






 Vihersmoothieen on saanut lehtimangoldiaa ja lehtikaalia ym.



Tuo Kitchen Aid blenderi on lähes päivittäisessä käytössä.
 

Vaikka isäntä tekee niitä perinteisiä kotiruokia niin kyllä hänkin silloin tällöin tekee kasvisruokia, esim. tämä juustoinen kukkakaalikeitto vei kielen mennessään.




Minä tykkään tehdä uuniruokia...


...joihin kuuluu myös tortillapohjaan tehty pizza.😊


En ole vegaani, en edes täysin kasvissyöjä. Pääsääntöisesti syön kasvisruokaa ja itse teen sitä.
Myös eläväravinto/raakaruoka on minulle tuttua.










Metsässä on tullut muutaman kerran käytyä (tässä lähellä, kävelymatkan päässä kotoa, kun en sitä ajokorttia omista) ja saalistakin olen saanut. Olen antanut myös pojalle ja miniälle.



Ja hyvin usein mukaan tarttuu myös muutakin sieltä metsästä.





Viimevuotisia suppiksia ja mustatorvisieniä on vielä vähän.
Saa nähdä miten käy tänä vuonna, pääsenkö mistään etsimään.
Nämä ovat äidin naapurimetsästä, josta nyt tänä kesänä kaadettiin metsää niin ettei taida olla toivoakaan sienistä.





Minulla tulee nykyisin aika harvoin leivottua, -syystä että: minä itse niitä sitten syön.
Jos on vieraita tulossa niin silloin leivon, -kuten tässä jokin aika sitten kun siskoni oli luonani "maailmaa parantamassa" -suolaista piirakkaa, itseasiassa pippurimakrillia laitoin.


Tomaattia ja kurkkua on tullut ihan mukavasti, kurkkua on riittänyt annettavaksi läheisille ja myös tomaattia annoin meidän nuorille.
Punajuuret on vielä maassa, sipuleista osa jotenkin mätäni, -onneksi syödäkkin saimme.
Pavut (paitsi härkäpapu) on kerätty ja syöty, ei niitä niin paljon tullut että olisin raaskinut pakastaa.



Kesäkurpitsaa on tullut myös mukavasti, niitä annoin äidille ja olen kokkauksen lisäksi myös pakastanut vähän.


Tein myös elämäni ensimmäisen kerran kesäkurpitsa-sipsejä.
Ihan liikaa laitoin öljyä ensimmäisiin. Myllystä vähän suolaa ja pippuria ja osaan laitoin parmesaania. Olivat hyviä!




Keittiö on ihana paikka ja kokkaaminen mukavaa!



Minulle kattaus ja kauniit astiat ovat myös tärkeä asia.












Tilasin Li`l Decorista ihanat lautaset ja mukit, -meillä kun silloin tällöin käy myös niitä pieniä vieraita.





Loppuun vielä kuvakollaasi ihanasta esiliinasta jonka ostin Hangon Käsityöläisten puodista.
Se on tehty isosta miesten kauluspaidasta.
Mietin että jos kokeilisi joskus itsekkin tehdä, tuohan olisi aika kiva lahjaidea.


Toivottelen teille kaikille ihania syyskesän päiviä!💛
Vieläköhän sitä kesää on jäljellä...



16 kommenttia:

  1. Ihanan näköisiä ruokia ja kauniita astioita. Kiva idea tuo essu ja vielä paidasta. Lasten astiat on myös suloiset.
    Viikonjatkoi Sinulle

    VastaaPoista
  2. Kauniita kokkauksia ja astioita! Hauskan essun olet löytänyt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämmin kiitos Satu!♥
      Saa nähdä raaskiinko essua käyttää...☺

      Poista
  3. Aivan ihania astioita ja monenlaisia<3 Kivat kuvat, mukavaa viikonloppua -Marja

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kaunis kiitos Marja!♥
      Sinulle myös mukavaa viikonloppua!

      Poista
  4. Ihana keittiöpostaus! Sinulla on niin ihania astioita ja kaikkia keittiöjuttuja, että minäkin täällä kuolaan, vaikken ruoanlaitosta pidäkään. Olen myös huomannut, että pidän paljon kasvisruoasta ja liha vain lisäkkeeksi eikä toisin päin, kuten meidän perheen miehillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämmin kiitos Sari!♥
      Kasvisruoka on hyvää ja helppoa tehdä, -tälläkin hetkellä minulla on uunissa "jääkaapintyhjennys-vuoka."☺

      Poista
  5. Oi ihanuus miten kauniit ja herkulliset kuvat. Kiitoksia vinkistä, kesäkurpitsasipsit, eipä ole tullut mieleenkään. Heti kokeilen! Mukavaa viikonloppua Sinulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lämmin kiitos Leena!♥
      Kannattaa kokeilla noita kesäkurpitsa sipsejä!
      Sinulle myös mukavaa viikinloppua!

      Poista
  6. Aivan ihana postaus ! Tähän tämä blogisi suosio minun silmissäni perustuu , kauniit kuvat , "elämänmakuisia" asioita mukavasti kerrottuna !!!
    Tuikku

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi kiitos Tuikku!♥
      Aivan liikutuin!
      Toisinaan sitä miettii että eihän minun blogissani ole mitään mielenkiintoista; -ei ole muotia, matkoja yms.
      Sisustustakin nykyisin aika vähän. Mutta on todella ihanaa kuulla jos tällainen tavallinen elämä ja arki on jonkin mielestä mukavaa luettavaa/katsottavaa! Halaus sinulle!♥

      Poista
  7. Niin kauniita kuvia ja paljon ihania astioita.
    Mukavia elokuun viimeisiä päiviä.

    VastaaPoista

Iloitsen kommenteista!♥
Muistathan kuitenkin muotoilla sanasi niin ettet loukkaa ketään ja että olet valmis seisomaan sanojesi takana ihan omalla nimelläsikin.
Blogini on julkinen, mutta kirjoitan tänne OMIA näkemyksiäni ja ajatuksiani.
Jos tuntuu että haluat tuoda oman -eriävän- mielipiteesi julki, niin voit laittaa minulle sähköpostia. Näin vältymme turhilta reposteluilta kommentti boxissa!♥