keskiviikko 28. elokuuta 2013

Terveisiä Tallinnasta...

Piipahdin siis maanantaina Tallinnassa; äidin, siskon, hänen ex-miehensä, tyttärensä (kummityttöni) ja tämän miehen kanssa.
Reissu oli mukava, vaikka oli hilkulla ettei jäänyt kokonaan tekemättä...

Maanantai aamun ruuhka oli järkyttävä ja yllätti meidät täysin!!

Laiva oli lähdössä 9.15 ja n. 8.45 kun olimme vielä parkkialueella (menossa kohti terminaalia) kuulimme kuulutuksen jossa ilmoitettiin M/s Finlandian lähtöselvityksen päättyneen...
Onneksi nämä meidän nuoret (kolmekymppiset) jaksoivat juosta ja ehtivät viimetipassa luukulle, jossa virkailija vielä varmisti toiselta että otetaanhan nämä vielä.

Me muut tulimme hiukan perässä ja onneksi pääsimme kaikki onnellisesti laivaan. :)

Ongelmat eivät jääneet siihen... Tosin seuraava ongelma ei ollut meidän, vaan laivan!
Siskoni jossakin vaiheessa ihmetteli laivan hidasta kulkua... Eikä mennytkään kauaa kun ilmoitettiin teknisistä ongelmista, josta johtuen satamaan saapuminen myöhästyy puolella tunnilla.
Ja satamaa lähestyessä kuulutettiin ruuhkasta ja vielä yli 15 minuutin odottelusta...

Tunti "kallista aikaa" Tallinnasta meni siis hukkaan... ;)

Olimme syöneet laivalla runsaan `aamiaisen`(klo.10.30) ja päätyneet siihen ettemme ruokaile Tallinnassa vaan vasta takaisintulo matkalla laivalla. Se viivästyksistä johtuva tunti vähemmän aikaa Tallinnassa on kuitenkin melko paljon kun aika on muutenkin rajallinen.

Siskon tyttären mies on kova kalastamaan ja hänellä olikin tarkoitus käydä eräässä kalastusliikkeessä.
Päätimme lähteä koko porukka ja otimme tilataksin satamasta. Samalla näki vähän muitakin maisemia.
Sieltä sitten taksinkujettaja vei meidät Vanhankaupungin kukkaportille.

Aivan ihana, aurinkoinen ja lämmin päivä!
Terassilla kävimme juomassa virvokkeet ja muuten ihailimme kaikkea kaunista!
Hiukan ottamiani kuvia näin kollaasien muodossa.

Suurenevat klikkaamalla

Tahtoisin pian uudestaan...
Jos kesää olisi vielä jäljellä, niin olisi mukava viettää päivä Tallinnassa, -niin että kävisi siellä syömässä ja istuisi Vanhankaupungin terassilla ihan vain ihmisiä katsellen. :)

1. No jopas jotakin, mutta onnellisesti pääsitte Tallinan kauniista nähtävyyksistä nauttimaan. Aivan kertakaikkisen ihanat kuvat kollaasien muodoissa, kiitos Titti<3 ...ja päivä oli Aurinkoinen!
    Aurinkoisin terveisin täältä meiltä<3

2. No on teillä ollut hässäkkää siellä mutta onneks kaikki päättyi hyvin ja saitte nauttia Tallinnasta :)
    Tallinna on aivan ihana paikka, kymmeniä kertoja käynyt ja nykyään ollaan ainakin se 2-3 yötä siellä kun kaukaa kerran lähdetään. Vaikka siellä on käynyt useita kertoja, niin joka kerta löytää jotain uutta ja ihanaa ja aina se Tallinna kuitenkin sykähdyttää, sinne on aina päästävä uudelleen.

1. Kiitos Susanne! En muistanutkaan Tallinnan (erityisesti Vanhankaupungin) olevan noin kaunis paikka...
      Harvoin olen siellä käynyt.

3. Olipas teillä tapahtumarikas matka, mutta onneksi onnistui!

4. Koville otti, että pääsitte perille asti...:D
    Tallinan vanhakaupunki ON ihana!

1. Hih, -kyllä se todellakin vähän koville otti... ;)

5. Kauniita kuvia!
    Onneksi vastoinkäymisistä huolimatta pääsitte perille ja ehditte nauttia kauniista Tallinnasta!

6. Upeita matkakuvia...
    Suosittelen, että kun seuraavan kerran menet tuonne niin ota hotelli pariksi yöksi...
    ei ole kiire mihinkään ja voi nautiskella kaikessa rauhassa kauniista kaupungista.

Mutta kiva siellä on pistäytyäkkin <3

1. Kiitos Ainosofia! Olen joskus 90-luvulla ollut Tallinnassa niin että olimme hotellissa yön, mutta enhän kunnolla enää muista. Ja nyt kun ikää on tullut lisää niin nauttii eritavalla ja eriasioista kuin silloin... ;)

7. Paljon ehdit ottaa kuvia vaikka aikaa oli rajoitetusti. Onellisesti kuitenkin pääsitte laivalle olis se pettemys jos jäis rannalle. Hyvää viikon jatkoa Titti .

8. Olipas jännä alku reissulle... Mukavia kuvia taas,ja muutama samanmoinen löytyy omistakin arkistoista :)Pariyötä olin viime reissulla,Vanhassakaupungissa yövyttiin <3 Leppoisaa loppuviikkoa,täällä järjestellään Rapujuhlia!

1. Kiitos Tia! Toivottavasti teillä oli onnistuneet rapujuhlat. :)

9. Meillä kävi noin tytön kanssa, mutta Lontoo kotikoneesta. Päästiin koneeseen situmaan, niin kone lähti ;) Syy oli tosin taxikuskin, joka vei meidän hotellilta kentälle. Se valitsin jonkun toisen reitin, jossa olikin sitten tietyöt :(

1. Nuo on tosi ikäviä juttuja, -onneksi kuitenkin ehditte! :)

Iloitsen kommenteista!♥
Muistathan kuitenkin muotoilla sanasi niin ettet loukkaa ketään ja että olet valmis seisomaan sanojesi takana ihan omalla nimelläsikin.
Blogini on julkinen, mutta kirjoitan tänne OMIA näkemyksiäni ja ajatuksiani.
Jos tuntuu että haluat tuoda oman -eriävän- mielipiteesi julki, niin voit laittaa minulle sähköpostia. Näin vältymme turhilta reposteluilta kommentti boxissa!♥